Duyurular

Ford yine zirvede
Ford,toplam 1.204.600 adet araç satışıyla üst üste 12 yıldır zirvedeDevamını Gör..


Ekovitrin Medya Grubu, Budan Şirketler Grubu yönetim kurulu başkanı Celal Budan ile yapmış olduğu ropörtajda şirketimiz hakkDevamını Gör..

Ken Block Snowkhana
Need for Speed oyununu gerçek hayata taşıyan 1967 doğumlu ralli pilotu ve usta driftçi Ken Block’u tanımayan yok. Ge&cDevamını Gör..

Yeni B-MAX ile Hayata Kapılarınızı Açın!
Yeni aracımız B-MAX otomobil dünyasının tabularını yıkarak bir ilke imza atDevamını Gör..

NFS: Most Wanted’a Ford Çıkarması!
Efsanevi yarış oyunu Need For Speed’in 2012 yılının Haziran ayında çıkan 4. nesil oyunu Most WantDevamını Gör..

Ford Budan Online Randevu Formu
Lastiğin Anatomisi

Lastiğin Anatomisi

Lastik başlıca dört bölgeden oluşur:

  • Sırt: Lastiğin yer ile temas eden bölgesi.
  • Omuz: Sırt ile yanağın birleştiği ve kalın kauçuktan yapılmış bölgesi.
  • Yanak: Lastiğin topuk ve omuz bölgesi arasında kalan, lastiğe esneklik sağlayan ve üzerinde markalama ve tanıtıcı bilgiler bulunan bölgesi.
  • Topuk: Lastiğin janta temas eden ve sıkıca bağlanmasını sağlayan bölgesi.

Lastikler yapılarına göre iki gruba ayrılır:

  • Çapraz yapılı lastikler: Gövde katları tekstil kord bezi ve kauçuk karışımından oluşan lastiklerdir.
  • Radyal yapılı lastikler: Bu gruptaki lastikler, gövde katı ve kuşakları; çelik kordlardan imal edilmiş ise "tam çelik radyal", eğer gövdesi tekstil, kuşakları çelik kordlardan yapılmış ise "çelik kuşaklı radyal" ve eğer tekstil gövdenin üzerini saran kuşaklar da tekstil ise " tekstil radyal" lastikler olarak tanımlanır.

Lastikler kava basıncını tutma şekillerine göre iki gruba ayrılır:

  • İç lastikli (Tube-type): İç lastik takılarak kullanılan dış lastikler.
  • İç lastiksiz (Tubeless): İç lastik takılmadan kullanılan dış lastikler.