Duyurular

Ford yine zirvede
Ford,toplam 1.204.600 adet araç satışıyla üst üste 12 yıldır zirvedeDevamını Gör..


Ekovitrin Medya Grubu, Budan Şirketler Grubu yönetim kurulu başkanı Celal Budan ile yapmış olduğu ropörtajda şirketimiz hakkDevamını Gör..

Ken Block Snowkhana
Need for Speed oyununu gerçek hayata taşıyan 1967 doğumlu ralli pilotu ve usta driftçi Ken Block’u tanımayan yok. Ge&cDevamını Gör..

Yeni B-MAX ile Hayata Kapılarınızı Açın!
Yeni aracımız B-MAX otomobil dünyasının tabularını yıkarak bir ilke imza atDevamını Gör..

NFS: Most Wanted’a Ford Çıkarması!
Efsanevi yarış oyunu Need For Speed’in 2012 yılının Haziran ayında çıkan 4. nesil oyunu Most WantDevamını Gör..

Ford Budan Online Randevu Formu
Lastiğin Hikayesi

Lastiğin Hikayesi

Yarı sentetik kauçuk ile doldurulamayan doğal kauçuk, günümüzde halen tropik ormanlarda yetişen özel ağaçların gövdelerinin çizilerek, ağaçların gövdesinden damlalar halinde süzülen sıvılardan elde edilir. Doğadan elde edilen bu hammadde uzun bir yolculuktan sonra araçların altındaki üstün teknolojinin ürünü Bridgestone markasıyla kullanıma sunulmaktadır.

Doğadan Pistlere

Lastiğin imal sürecinde rol oynayan ana maddelerden başlıcaları doğal ve sentetik kauçuktur. Bridgestone yüksek teknolojinin geldiği en son noktada bilgisayar destekli tasarım ve üretimin yanında, doğadan elde edilen doğal kauçuğu lastiğin vazgeçilmez hammaddesi olarak kullanmaktadır.

Doğal kauçuk, günümüzde halen tropik ormanlarda yetişen özel ağaçların gövdelerinin çizilerek, ağaçların gövdesinden damlalar halinde süzülen sıvılardan elde edilmektedir. Doğadan elde edilen bu hammadde uzun bir yolculuktan sonra araçların altındaki üstün teknolojinin ürünü Bridgestone markasıyla kullanıma sunulmaktadır.

Üretim Aşamaları

Karışımın Hazırlanması

Karışım hazırlama (mikser) işleminde doğal ve sentetik kauçuk ile lastik, istenilen üretim özelliklerine uygun olarak karbon karası, sülfür ve çeşitli kimyasallar ile karıştırılır. Bu üretimin bu ilk sürecinde elde edilen karışıma anakarışım (masterbatch) adı verilir.

Kalenderleme İşlemi

Kalenderleme, çelik ve tekstil esaslı kord bezlerinin her iki taraftan ince bir tabaka halinde kauçuk ile kaplanması işlemidir. Kalenderleme işlemi uygulanan tekstil dokumalar rayon, naylon ve polyester esaslı olup, bu materyaller lastikte karkas bölgesinde kullanılır. Çelik bazlı kordlar ise kalenderleme işleminden sonra lastiğin kuşak bölgesinde kullanılır.

Ekstrüder İşlemi

Lastiğin sırt ve yanak bölgelerinde kullanılan profilli bileşenler ekstrüder işlemi ile elde edilir.

Topuğun Hazırlanması

Topuk, lastiğin karkasını tutan, taşıyan ve lastiğin jantla temasını sağlayan ana parçalardan biridir. Topuk, farklı kalınlıkta ve adette topuk telleri demetinin yanyana getirilmesi ile oluşturulur.

İmalat Prosesi

İmalat prosesi kısaca iki temel aşamada özetlenebilir:

  1. Aşama: İmalatta birinci aşama astar, gövde katı ve yanakların tamburun üzerine sarılmasıdır. Topukların pozisyonunun ayarlanması, kat kenarlarının topuk demeti üzerine sarılması ve yanakların birleştirilmesi aynı anda eşzamanlı olarak yapılır.
  2. Aşama: İkinci imalat aşamasında kuşaklar, sırt katının eklenmesi ile "ham lastik" pişirmeye hazır hale getirilir. Bu aşamada lastiğin güçlendirilmei için kuşakların üzerine spiral naylon kuşak sarılır.

Pişirme

Ham lastiğin özel kalıplar içerisinde belirli sıcaklık ve basınç altında önceden tanımlı zaman diliminde pişirlmesi ile lastik istenilen boyut, desen ve ebada ulaştırılır. Lastiğin yanak markalaması ve taban deseni pişirme ile şekillendirilir.

Trimleme

Lastiğin pişirme sonrası kalıptan çıktıktan sonra gövdesinde oluşan çapakların temizlenmesi işlemine trimleme (tıraşlama) denilir.

Son Muayene

Her lastik üretiminin son aşamasında manuel ve otomatik olarak kontrol edilerek istenilen kalite ve boyutta olduğunun garanti altına alınması sağlanır. Bu işlem lastik performansının onaylandığı ve güvence alındığı son üretim aşamasıdır.

Kışın Lastik Kullanımı

Kış lastikleri kullanımı güvenli araç kullanımı için olmazsa olmazlardandır. Kış lastikleri özel olarak geliştirilen hamuru sayesinde yumuşaklığını ve dayanıklılığını korur. Islak, çamurlu, kaygan, karlı, erimiş karlı ve buzlu yollarda yol tutuş güçlü çekiş için en yüksek seviyede su tahliyesi sağlar.